Cum sa creezi postari perfecte, adaptate fiecarei retele de socializare in parte?

Știm cu toții că social media nu reprezintă doar o chestiune de strategie, ci mai ales una de conținut. Să știi cui te adresezi, ce, cum și când comunici cu publicul tău online sunt doar câteva dintre aspectele de care trebuie să ții cont dacă lucrezi în social media. Oamenii au nevoie de informații utile, de amuzament, de implicare în conversație, de motive ca să transmită mai departe conținutul generat de o companie.

Pe blogul agenției de social media My Clever a fost publicat un infografic cu principalele caracteristici pe care trebuie să le aibă postările companiilor pe rețelele de socializare. Articolul este foarte complex, nu are rost să îl postez în întregime pentru că îl puteți citi aici dacă aveți nevoie de mai multe detalii. Am selectat însă câteva fragmente care mi se par mai interesante…

– 80-85% dintre utilizatori folosesc varianta mobilă a Facebook.

– Postările cu cel mai mare succes pe Facebook sunt cele care conțin fotografii (dimensiunea ideală: 800×600 px) și care ilustrează viața într-o manieră pozitivă.

– Pe Pinterest, fotografiile cu chipuri umane au șanse cu 23% mai mici să fie share-uite.

– Fotografiile de tip portrait, care respectă proporțiile 2:3 sau 4:5, au mai mult succes pe Pinterest decât cele în format landscape.

– Hashtag-urile sunt importante pe orice rețea de socializare însă, alături de menționarea propriu-zisă a utilizatorilor în comment-uri (folosind “@…”), ele devin esențiale în conversațiile purtate pe Instagram.

– Filmulețele postate pe Instagram trebuie să aibă maxim 15 secunde.

– Pe Twitter, link-urile de tip bit.ly generează cele mai multe retweet-uri și, prin urmare, este recomandat să folosim link-uri prescurtate.

– Pentru că pe Google+ nu se află cea mai activă comunitate din social media, aici contează cu atât mai mult ca followerii să primească un răspuns în cel mai scurt timp la comentariile postate.

– Titlul filmulețului uploadat pe YouTube, tag-urile și o scurtă descriere sunt esențiale pentru ca acesta să fie găsit cu ușurință de utilizatori.

– Articolele postate pe blogul de companie ar trebui să aibă în jur de 500-800 de cuvinte și să conțină cel puțin o imagine sau un infografic.

Mai jos găsiți o parte din conținutul infograficului publicat de My Clever, cel cu detalii despre postările pe Facebook.

cum_sa_creezi_postari_perfecte_pe_facebook

Sper că v-au fost de ajutor aceste informații. M-aș bucura să-mi spuneți, dacă lucrați în domeniu, ce strategii de promovare abordați pe Facebook și ce alte canale de comunicare online folosiți. 🙂

 

Cu drag,

SEMNATURA_Georgiana_Belanczky

 

 

 

TI-A PLACUT? CITESTE SI:

12 Comments

  1. E mereu o placere sa iti citesc articolele, Georgi! Foarte utile informatiile, ma bucur ca iti faci timp ca sa scrii articole ce presupun research, totul ca sa le oferi cititorilor tai informatii de calitate.

  2. eu mi-am facut practica la o firma din Arad care habar n-avea de social media. pt ei, sa scrii ca nebunu’ postari pe facebook insemna promovare online. erau postari de reclama, pur si simplu, care abia adunau cate un like de la cunoscuti :))))))))

    • Eu mă bucur când văd că tot mai multe companii de la noi înțeleg și utilizează rețelele de socializare. Sper că sunt din ce în ce mai puține cazurile despre care vorbești tu. 😀

  3. noi avem si un blog de companie, pe care nu am timp sa il actualizez, dar recunosc ca e si vina mea. pt ca nu ma trage nimeni la raspundere din cauza asta, il las in pace si nu e bine. ar trebui sa ma Ambitionez sa scriu mai des

    • Ar trebui. 😉
      Mai greu e începutul. Apoi o să îți placă, vei vedea. Chiar dacă nu îți cere nimeni să faci asta, vei avea multe satisfacții în momentul în care vei reuși să implici publicul în discuțiile generate pe blog. Și atunci vei avea ce să le arăți șefilor. 😉

  4. Foarte bine venite informatiile!!! chiar ma gANDEAM SA fac si eu un cont de facebook pentru produsele mele handmade. scriu pt altii, dar pentru afacerea mea n-am avut timp. >((

  5. Eu tot nu m-am lămurit cum să fac o campanie bună pe facebook. De exemplu, am organizat un concurs şi pe lângă poză a fost nevoie să scriu şi destul de mult text să explic regulile. Am pus ceva scris şi pe poză, dar şi ca descriere la poză. După 2 zile mi s-a închis campania pe motiv că am folosit prea mult text. Poate cineva să ne dea un exemplu bun de campanie pe facebook?

    • Ai folosit Facebook Ads pentru promovarea concursului? Din câte știu eu, sunt închise ad-urile ale căror imagini conțin prea mult text, nu și concursurile în sine. Detaliile le poți scrie la status.

      Ideale sunt concursurile care se desfășoară ca aplicații distincte (acele tab-uri, cum sunt numite pe Facebook). Acolo poți posta oricât de mult text vrei, sub formă de regulament, fără teama că ar putea fi închisă campania. Există și posibilitatea ca tab-ul respectiv să poată fi accesat doar de cei care dau like paginii, având astfel posibilitatea să crești numărul de fani datorită concursului.

      Mai sunt concursurile clasice care se desfășoară direct pe Wall, de genul “dă like” sau “postează un comment”. Cele cu share, din câte știu eu, sunt interzise. 🙂

    • Sper atunci să găsești în articol cât mai multe informații utile. Dacă ai ceva întrebări, să-mi zici și, cât pot, te ajut. 😉

Leave a Reply