NOU e mai bine, chiar daca e VECHI!

Mulţi specialişti în marketing susţin faptul că nu există idei cu totul noi, ci doar „reîmprospătări” ale unor idei existente deja pe piaţă. Totul depinde de cum sunt promovate aceste acţiuni şi de convingerile pe care ele le creează în mintea consumatorilor.

Vă mai amintiţi de alimentele pe bază de soia din perioada comunistă? După anii ’90, toată lumea ajunsese să urască soia. În mintea consumatorilor s-a creat o conexiune între acest aliment şi perioada comunistă de care ei îşi doreau cu înverşunare să se desprindă.

Au trecut anii şi a venit peste noi curentul bio. A început să se vorbească despre importanţa unei alimentaţii sănătoase şi, printre altele, despre beneficiile pe care soia la are asupra organismului uman. S-a vorbit şi s-a scris atât de mult despre acest lucru încât, dintr-o dată, produsele pe bază de soia au început să umple rafturile supermarket-urilor. Acum e cool să găteşti reţete cu soia şi să te lauzi cu această găselniţă în cercul tău de prieteni! 🙂

Prin aceeaşi situaţie a trecut, acum vreo 80 de ani, şi pâinea. Timp de secole, oamenii au cumpărat pâinea întreagă şi s-au obişnuit să o taie singuri. Până când, în 1930, compania Wonder Bread a scos pe piaţă pâinea feliată! La fel ca orice alt produs menit să ne facă viaţa mai uşoară şi, implicit, să ne ajute să economisim timp, pâinea feliată era mai scumpă. Dar acest fapt nu a contat pentru public, fascinat de noul aliment apărut pe piaţă.

Minunea nu a ţinut însă prea mult. După ani şi ani, consumatorii s-au plictisit, iar piaţa de panificaţie simţea nevoia de o revigorare. Iar aceasta a venit prin introducerea unei noi mentalităţi şi, chipurile, a unui nou produs: pâinea ca la mama acasă. Mai sănătoasă, mai gustoasă, mai naturală… Aceasta a eclipsat pâinea feliată şi chiar i-a distrus „reputaţia”. 😀 De câte ori nu aţi auzit, la cumpărături, comentarii de genul: „Nu lua pâine feliată! Conţine tot felul de tâmpenii! Uite, pâinea pe vatră e mai bună!”?

Totul se învârte în jurul mentalităţilor, a concepţiilor, a convingerilor noastre, manipulate de strategii de marketing calculate şi implementate cu răbdare, ani la rând! Depinde de talentul oamenilor de marketing ca ideile pe care ei doresc să le insufle consumatorilor să fie preluate ca atare de aceştia şi, în situaţia ideală, să fie transmise mai departe de fiecare client în parte.

 

Cu drag,

SEMNATURA_Georgiana_Belanczky

 

 

 

TI-A PLACUT? CITESTE SI:

Leave a Reply