Istoria unui brand cu iz de cafea: Starbucks (Partea III)

În primele două părți ale articolului despre istoria unuia dintre cele mai cunoscute branduri din lume, Starbucks, am scris despre cum a luat ființă primul local Starbucks, dar și despre achiziționarea acestei companii de către Howard Schultz, al cărui vis era să transforme Starbucks într-un retailer mondial.

Preocupat de bunăstarea angajaților săi și de motivarea continuă a acestora, Schultz a pus bazele unui program de sănătate adresat tuturor celor care lucrau la Starbucks. Convingerea lui era aceea că, pentru a face performanță și a aduce compania pe culmile succesului, angajații trebuie să fie mulțumiți și, mai ales, mândri de beneficiile pe care le au în calitate de membri ai echipei Starbucks.

În aceeași perioadă, Schultz a pus bazele unui puternic sistem de valori și principii care se regăsesc și azi în Profilul Companiei Starbucks.

Referitor la rețetele Starbucks, inițial, Schultz s-a împotrivit total preparării cafelei folosind lapte dietetic, deoarece considera că acesta strică gustul cafelei autentice. El a cedat însă în momentul în care a văzut că un client a intrat într-o altă cafenea atunci când i s-a spus că la Starbucks nu se serveste cafea cu lapte fătă grăsimi. De fapt, cererea clienților pentru cafea cu lapte dietetic era atât de mare, încât Schultz a fost nevoit să accepte acest compromis.

Începând cu anul 1991, Starbucks a creat propria echipă de arhitecți și designeri, astfel încât aspectul localurilor să fie unul unitar. Principalele locații unde erau deschise magazine Starbucks constau în clădiri de birouri, aeroporturi, campusuri universitare, centre comerciale și zone de shopping aglomerate.

În anul 1992 Starbucks a devenit companie publică și a inițiat o strategie de expansiune pe 3 ani, astfel că, în anul 1995, venitul mediu înregistrat de noile magazine s-a ridicat la $700.000, față de media de $427.000, înregistrată în 1990.

Localurile Starbucks deschise începând cu anul 1996 aveau obligatoriu una din cele 4 tematici create de echipa de designeri a companiei: „growing”, „roasting”, „brewing” sau „aroma”.

1997 este anul când espressor-ul Starbucks Barista a fost introdus în magazinele Starbucks.

În același an, au fost puse bazele Fundației Starbucks, care se axa pe programe de dezvoltare, sponsorizând proiecte din domenii diverse: sănătate, educație, ajutor social oferit în special țărilor din lumea a treia. Direcțiile adoptate de Starbucks în ceea ce privește responsabilitatea socială nu se opresc aici. Compania s-a implicat puternic și în proiecte legate de protejarea mediului înconjurător.

În anul următor, clienții Starbucks au avut șansa să guste noua băutură Chai Tea Lattè, o combinație de ceai negru, arome exotice, lapte și miere.

Deoarece compania investea puternic în forță de muncă de calitate, noii angajați Starbucks, în special bariștii, beneficiau de traininguri care se întindeau pe parcursul mai multor săptămani. Fumatul în localurile Starbucks era interzis. Mai mult decât atât, pentru a păstra aroma proaspătă de cafea în interiorul magazinelor, angajații nu aveau voie să folosească parfum. Mulțumirea și bunăstarea clienților erau pe primul loc.

Iată cum, pas cu pas, un mic magazin deschis în orășelul american Seattle a devenit un brand iubit în întreaga lume, un loc în care oricine și-ar dori să lucreze și un spațiu unde ne simțim bine atunci când ieșim cu prietenii, dar și atunci când căutăm un refugiu care să ne aducă liniște și relaxare.

 

“SCRISORI” SIMILARE:

 

TI-A PLACUT? CITESTE SI:

4 Comments

  1. Am gasit acest articol in timp ce faceam un research disperat pentru o lucrare la faculta… 😀 Sper ca pot folosi informatiile prezentate de tine, nu? 🙂

  2. Imi place Starbucks. E unul din brandurile mele favorite. Am citit o multime de articole despre istoria acestei companii, dar documentul realizat de tine include cele mai interesante informatii… toate intr-un singur loc… 😀

Leave a Reply