HM – De la magazin de provincie la brand de succes (Partea III)

14 Oct

Revenind la strategia de expansiune a Grupului H&M, trebuie spus că primele magazine H&M au fost deschise în Europa Centrală, în regim de franciză, în anul 2006. În acelaşi an, prima piaţă din afara Scandinaviei unde H&M a deschis magazine online a fost Olanda. Au urmat Germania şi Austria, unde startul vânzărilor online ale produselor marca H&M s-a dat în anul 2007.

Anul 2007 semnifică pentru evoluţia brandului H&M şi pătrunderea pe piaţa asiatică, primele magazine fiind deschise în Hong Kong şi Shanghai. Tot atunci este lansat şi conceptul noului magazin COS.

Sigla HM

Odată cu aceste evenimente, în 2007 Grupul H&M sărbătoreşte şi integrarea în companie a unuia dintre fiii lui Stefan Persson, Karl-Johan Persson, care şi-a început cariera ca Director de Dezvoltare, ajungând în prezent să ocupe postul de Preşedinte al imperiului creat de bunicul său, Erling Persson.

Centrul intereselor H&M în anul 2008 îl reprezintă Japonia, primul magazin din această ţară fiind deschis, desigur, în frumoasa capitală Tokyo.

În acelaşi an, Grupul H&M achiziţionează firma de fashion FaBric Scandinavien AB, care vine împreună cu brandurile Weekday, Monki şi Cheap Monday.

Anul 2009 aduce H&M mai aproape de estul Europei, fiind inaugurant primul magazin din Rusia. Este deschis, de asemenea, primul magazin din Beijing, iar noutatea acestui an o reprezintă lansarea conceptului H&M Home. Acesta din urmă evoluează rapid, anul următor fiind deschise primele magazine în afara Suediei.

2010 este anul când produsele H&M devin disponibile online şi în UK, iar expansiunea continuă cu Turcia şi Coreea de Sud.

În iulie 2010, Grupul H&M număra în total 76.000 de angajați, care lucrau în circa 2.000 de magazine din 37 de țări. Aceste cifre plasează H&M pe locul al treilea în topul retailerilor de îmbrăcăminte din lume, după spaniolii de la Gap, respectiv Inditex.

În România, H&M a deschis primul magazin în 25 martie 2011, în AFI Palace Cotroceni din Bucureşti. Din fericire, şi la Timişoara ne bucurăm de un magazin H&M, în cadrul Iulius Mall, unul dintre cele mai frumoase (pentru mine poate cel mai frumos) centre comerciale din România.

România a cunoscut una dintre cele mai rapide strategii de inaugurare a magazinelor H&M. Astfel, până la finalul lunii noiembrie 2011, la noi au fost deschise 8 magazine, dintre care 5 în Bucureşti şi 3 în ţară.

În 2012, H&M a deschis magazine în Bulgaria, Latvia, Malaezia, Mexic şi Thailanda (în regim franciză).

Conform informaţiilor prezentate pe site-ul H&M, obiectivul anual de expansiune a companiei constă în creşterea cu 10 – 15% a numărului de magazine nou deschise.

Pagina de Facebook H&M

Contul de Twitter H&M

 

“SCRISORI” SIMILARE:

 

Despre Georgi

Georgi

Mămică, blogger, marketer… În ordinea asta. 🙂
Scriu “scrisori” despre parenting, fashion, marketing, despre natură și orașul meu natal, despre fericire și, mai ales, despre viață. În special a mea.
Răspund la “scrisori”. Online și nu numai.

ȚI-A PLĂCUT? CITEȘTE ȘI:

Koton – Din Turcia, with Love… (DOC) Mai jos găsiți documentul care sintetizează informațiile prezentate în cele două articole despre Koton (partea I, partea II). O poveste de succes, un ...
Koton – Din Turcia, with Love… (Partea I) Pentru că de acum îl avem și în Timișoara, în Iulius Mall, m-am gândit să vă spun mai multe despre Koton, brandul de fashion no. 1 în Turcia. În preze...
Koton – Din Turcia, with Love… (Partea II) După cum am menționat în articolul anterior, în anul 2007, 150 de magazine Koton existau la nivel mondial. În 2009, cu un total de 210 magazine în înt...
Istoria unui brand cu iz de cafea: Starbucks (Partea I) Seria articolelor despre cele mai iubite și renumite branduri a început cu H&M, iar astăzi continuă cu un alt brand, pe cât de popular, pe atât de...
HM – De la magazin de provincie la brand de succes (DOC) Aşa cum am promis, astăzi postez documentul despre istoria şi evoluţia H&M, o sinteză a celor trei articole dedicate acestui brand (partea I, part...
Istoria unui brand cu iz de cafea: Starbucks (Partea III) În primele două părți ale articolului despre istoria unuia dintre cele mai cunoscute branduri din lume, Starbucks, am scris despre cum a luat ființă p...

4 comentarii

  1. Cred ca orice om care activeaza in domeniul comunicarii ar trebui sa fie interesat de evolutia unor branduri de un asemenea calibru. Sunt povesti de succes care merita urmarite.

  2. Costi

    Citesc cu placere articolele pe care le scrii, in special cele despre branduri si social media… 😉

    • Mă bucur să aflu acest lucru, Costi! 🙂

scrie-mi si tu...

*