HM – De la magazin de provincie la brand de succes (Partea I)

Seria articolelor despre branduri de succes începe cu unul dintre brandurile mele favorite, H&M, care a intrat pe piaţa din România în cursul anului 2011, iar extinderea continuă, spre fericirea fanilor care înainte străbăteau kilometri întregi, până în Ungaria sau Austria, pentru a se bucura de „fashion and quality at the best price” (= „modă şi calitate la cel mai bun preţ” – acesta este conceptul de business al companiei).

H&M (denumirea completă: Hennes & Mauritz) reprezintă un cunoscut lanţ de magazine de îmbrăcăminte pentru femei, bărbaţi, adolescenţi şi copii, originar din Suedia, care promovează conceptul de fast-fashion. Acest termen este folosit pentru a descrie colecţii de îmbrăcăminte care se bazează pe cele mai noi tendinţe în modă, prezentate de marii designeri, dar care sunt create şi produse rapid, la preţuri convenabile.

Primul magazin HM

Sediul companiei este în Stockholm, Suedia, iar persoanele-cheie din spatele acestui business sunt Stefan Persson (Chairman) şi fiul său, Karl-Johan Persson (Preşedinte şi CEO).

Potrivit informaţiilor prezentate pe site-ul H&M, în prezent, compania deţine 2.500 de magazine pe 44 de pieţe din întreaga lume. Dintre brandurile promovate de Grupul H&M, se remarcă atât H&M şi H&M Home, cât şi COS, Monki, Weekday şi Cheap Monday.

Rădăcinile H&M

În data de 13 septembrie 1947, în localitatea Västerås din Suedia lua naştere magazinul care stă la temelia imperiului H&M: Hennes. Fondator este Erling Persson (21 ianuarie 1917 – 28 octombrie 2002), al cărui spirit antreprenorial a ieşit la iveală încă din adolescenţă când, împreună cu un prieten, el a întemeiat în Stockholm un magazin de papetărie.

Sursa de inspiraţie a lui Persson au constituit-o magazinele americane cu un volum ridicat de marfă, la preţuri excepţionale, precum Macy’s sau Barney’s, pe care suedezul le-a descoperit în timpul unei călătorii în Statele Unite.

Astfel, Persson a început să vândă în cadrul magazinului Hennes (cuvântul „hennes” înseamnă în suedeză „a/al ei”) îmbrăcăminte pentru femei.

Tot în anul 1947, în data de 4 octombrie, s-a născut şi fiul lui Erling Persson, Stefan, cel care în prezent conduce imperiul H&M.

După doar 5 ani, în 1952, Persson deschide un magazin Hennes şi în Stockholm, iar în 1964 începe extinderea pe pieţele internaţionale, prima vizată fiind Norvegia.

Anul 1968 stă la baza conturării brandului H&M. Persson a decis atunci să cumpere magazinul Mauritz Widforss, specializat în comercializarea de echipamente pentru vânătoare şi pescuit, situat în Stockholm. Un stoc de îmbrăcăminte pentru bărbaţi a venit împreună cu noul magazin, aşa că Persson a început să vândă atât haine pentru femei, cât şi pentru bărbaţi. Noul magazin a primit, desigur, numele de Hennes & Mauritz.

Partea a doua a acestui articol cuprinde informaţii despre extinderea H&M pe piaţa mondială.

 

TI-A PLACUT? CITESTE SI:

4 Comments

  1. Ma bucur ca ai scris despre istoria H&M. Chiar aveam nevoie sa gasesc toate aceste detalii intr-un singur loc.

Leave a Reply