Detaliile fac diferenta!

Indiferent că este vorba de viaţa personală sau de locul nostru de muncă, detaliile ne ajută să ne diferenţiem, să fim altfel, să alungăm monotonia. Acest lucru este valabil şi pentru specialiştii în retail marketing.

Dacă ştii să atragi potenţialii clienţi prin detalii inedite, nu foarte agasante şi nu neapărat costisitoare, vei constata o creştere a gradului de mulţumire al clienţilor tăi faţă de produsele şi serviciile pe care le oferi. Este vorba, de fapt, despre o dovadă de respect faţă de ei.

Iată câteva aspecte care necesită o atenţie deosebită:

1. Aspectul magazinului – primul element care atrage clienţii

Vitrine curate şi luminoase, care exprimă poveşti atractive, rafturi îngrijite şi ordonate, garderobe unde să îţi fie drag să probezi produsele din magazin, toate acestea produc un efect pozitiv în rândul clienţilor tăi şi îi determină să vină din nou şi din nou. Fii atent la modul în care sunt expuse produsele, la afişele postate în magazin, la decoraţiunile care “împodobesc” magazinul…

2. Angajaţii – interfaţa dintre brand şi client

Felul în care aceştia arată, modul în care vorbesc, atitudinea pe care o au… Toate acestea întăresc încrederea clienţilor în brandul tău. Este benefic ca angajaţii să zâmbească mereu, să fie veseli şi optimişti în faţa clienţilor, să emane o stare de spirit pozitivă. Expresii precum “Mulţumim!” şi “Vă mai aşteptăm!” chiar fac diferenţa.

3. Calitatea produselor – aspect decisiv în efectuarea actului de cumpărare

Dacă un produs a expirat deja sau dacă un obiect vestimentar are un defect, ia-l de acolo imediat. Un client care va găsi aşa ceva va ezita să mai intre în magazin. Şi cu siguranţă va spune acest lucru cel puţin încă unui prieten.

Aşadar, dacă lucrezi în retail marketing sau dacă îţi doreşti o carieră în acest domeniu, învaţă să le arăţi în permanenţă clienţilor tăi cât de importanţi sunt pentru tine. Iar acest lucru îl poţi face prin grija faţă de detalii: pornind de la atitudinea şi aspectul angajaţilor, până la felul în care arată magazinul, totul contribuie la conturarea unei imagini pozitive a brandului în ochii clienţilor tăi.

 

Cu drag,

SEMNATURA_Georgiana_Belanczky

 

 

 

TI-A PLACUT? CITESTE SI:

3 Comments

  1. Lucrez la un magazin din mall si, intr-adevar, sefii nostri pun foarte mare accent pe relatia cu clientii si pe felul in care ei percep lucrurile.

  2. Din pacate, la capitolul servicii clienti, Romania sta foarte prost. Cam greu cu zambetele, vorbele dragute, amabilitatea etc. etc. etc.

  3. Ca un optimist ce sunt din fire, eu sper sa invatam cat mai multe despre cum trebuie tratati clientii de la vecinii din vest. Ne mai ajuta si articolele care apar pe aceasta tema! 😀

Leave a Reply