Campanii sociale de tip #ShoeBox

Mai mult decât în orice altă perioadă a anului, de Crăciun sunt organizate acțiuni sociale care de fapt atrag atenția asupra sărăciei din societatea noastră și asupra unui cuvânt pe care nici un copil NU ar trebui să îl cunoască: SUFERINȚA. Totuși, în perioada sărbătorilor ne gândim cel mai mult că și copiii orfani sau săraci și-ar dori să primească daruri de la Moșul, că și ei ar fi încântați să se joace lângă un brad frumos împodobit și să simtă astfel emoția și farmecul care cuprind această perioadă a anului.

Totuși, ceea ce pentru noi e un prilej de bucurie pentru ei reprezintă clipe în șir care le amintesc cât sunt de singuri, câte nevoi și suferințe au. În timp ce noi ne plimbăm prin magazine ca să cumpărăm cadouri pentru cei dragi, ei se gândesc dacă azi vor primi o porție de mâncare. În timp ce pentru noi campaniile organizate de companii în această perioadă reprezintă o poartă de intrare în atmosfera de sărbători, pentru ei sunt niște capcane care îi cufundă și mai mult în neantul durerii. De la ambalaje personalizate cu Moș Crăciun, aranjate frumos pe rafturile supermarketurilor, la decorațiuni festive agățate pe stradă, în mall-uri, în magazine, toate ne fac să savurăm din plin spiritul sărbătorilor. La fel cum pe ei îi fac să trăiască și mai intens singurătatea și neliniștea…

Recunosc: deși aceste carențe ale societății în care trăim sunt prezente 365 de zile pe an, și eu mă gândesc mai mult la copiii nevoiași acum, în perioada sărbătorilor. Nevoile lor nu iau pauză în restul anului, dar acum sunt prezente mai mult în mintea noastră, a celor care putem să îi ajutăm.

Tocmai de aceea m-am gândit să vă povestesc azi despre două campanii de tip #ShoeBox care se desfășoară în perioada aceasta. Ideea centrală este aceea de a oferi un cadou într-o cutie de pantofi, împachetată cât mai frumos, desigur. 🙂

 

ShoeBox – Cadoul din cutia de pantofi

shoebox_cadoul_din_cutia_de_pantofiÎn România, această campanie a fost organizată pentru prima dată în 2008. Doar în cadrul ediției din 2014, au fost adunate peste 40.000 cutii. Anul acesta, campania se desfășoară în perioada 1-15 decembrie, iar cutiile vor fi distribuite către copiii defavorizați din baza de date a organizatorilor în intervalul 16-24 decembrie. Important de reținut este că în cutii trebuie să se regăsească numai obiecte noi, potrivite pentru copii cu vârsta cuprinsă între 2 și 18 ani. Detalii despre ce fel de produse ar fi nevoie găsiți aici.

În Timișoara, puteți preda cutiile (împachetate cât mai frumos, da? :D) în magazinul ECCO din Iulius Mall. Brandul ECCO s-a alăturat campaniei #ShoeBox de anul acesta pentru a aduce zâmbete celor 565 de copii din Centrul Generații din București.

Dacă nu sunteți din Timișoara, găsiți aici lista cu locațiile în care puteți preda cadourile împachetate în cutii de pantofi. 🙂

De asemenea, dacă știți o locație unde există copii defavorizați, o puteți propune organizatorilor campaniei prin completarea acestui formular.

 

Numai fapte bune… la cutie!

numai_fapte_buneOrganizată de Asociația Sfera Timișoarei, această campanie a reușit anul trecut să aducă bucurie în inimile a 1254 de copii defavorizați din județul Timiș. Și în acest caz, este necesar ca obiectele să fie noi, unisex și universale, potrivite pentru copii cu vârsta de 3-16 ani. Mai multe detalii despre această campanie găsiți în event-ul creat pe Facebook.

Colectarea darurilor (împachetate în cutii de pantofi cât mai frumos ambalate) se face în data de 5 decembrie 2015 la sediul ONG-ului “Verde pentru Biciclete” de pe Calea Circumvalațiunii din Timișoara, în intervalul orar 14:00-20:00.

Cu siguranță se mai desfășoară în prezent și alte campanii de acest. Haideți să ne implicăm! Să luăm o cutie de pantofi (sigur găsim una pe acasă :D), să o umplem cu daruri, să o ambalăm cât mai frumos, cât mai colorat, cât mai vesel și să o decorăm cu fundițe, panglici și tot ce trebuie! Ca să le transmitem și copiilor zâmbetele, veselia și speranța de care au nevoie în această perioadă… Pentru că ei trebuie să se bucure cel mai mult de Crăciun!

 

Cu drag,

SEMNATURA_Georgiana_Belanczky

 

 

 

TI-A PLACUT? CITESTE SI:

8 Comments

  1. pfuuu… la shoebox-ul de anul trecut am participat si eu. faina initiativa d-lui Valentin Vesa. De laudat! si de urmat…..

    • Am aflat că și agenția de turism Eximtur a intrat in campanie. Pot fi duse cadouri la sediul din mall. Mai sunt câteva locații, vezi în link-ul din articol.

  2. Este foarte important ca astfel de initiative sa ajunga la un numar cat mai mare de oameni! ma bucur ca ai scris despre asta, georgi!

    • Am scris pentru că și eu cred că proiectele de acest gen au nevoie de sprijin și de promovare, astfel încât mesajul să ajungă la cât mai multe persoane care ar putea să se implice.

    • Cu multă plăcere!
      Felicitări pentru inițiativă și pentru modul admirabil în care a evoluat acest proiect de-a lungul timpului! 🙂

Leave a Reply