Abonat, Fan, Follower… Cine cumpara mai repede?

Agenţia de Internet Marketing ExactTarget a efectuat un studiu cu privire la modul în care mijloacele de promovare online influenţează decizia de cumpărare a germanilor. Nu, nu, nu plecaţi! 😀 Ştiu că acest proiect de cercetare nu se referă la situaţia din ţara noastră, însă mi se par foarte interesante rezultatele. În plus, studiul face parte dintr-un proiect mai amplu, intitulat „Abonaţi, Fani şi Followeri”, care îşi propune să identifice comportamentul de consum al utilizatorilor online din întreaga lume.

Aşa cum sugerează şi titlul proiectului, cele trei canale de comunicare luate în calcul sunt: newsletterele, Facebook şi Twitter.

Iată şi rezultatele:

1. Newsletter

– 94% dintre utilizatori sunt abonaţi la cel puţin un newsletter.

– 45% au efectuat deja minim o cumpărărtură ca urmare a primirii unui newsletter.

– 80% îşi verifică mail-ul cel puţin o dată pe zi.

2. Facebook

– 39% dintre utilizatori au dat „Like” cel puţin unei companii.

– 15% au efectuat cel puţin o cumpărătură datorită unei postări a unei companii pe Facebook.

Subscribers_Fans_Followers_Germany

3. Twitter

– 7% dintre utilizatori interacţionează cu cel puţin o companie pe Twitter.

– 61% postează un mesaj minim o dată pe zi.

Nu mai este nici un secret că pe Facebook „fiinţează” şi aşa numiţii „vânători de promoţii”. În Germania, procentul utilizatorilor care au dat „Like” unei pagini pentru a participa la concursuri este de 32%, spre deosebire de Marea Britanie, unde numărul lor este mai mare cu 20%.

Concluzia mea: strategiile de e-mail marketing au încă un efect substanţial asupra consumatorilor. S-au schimbat însă factorii la care reacţionează potenţialii cumpărători atunci când primesc un newsletter, fapt care nu poate decât să stimuleze creativitatea oamenilor de online. De la text şi grafică, până la call to action, toate trebuie să capteze atenţia cititorului şi să îl convingă să dea click, like sau follow, să cumpere un produs, să se înscrie într-un concurs, să participe la un eveniment etc.

PS: În cadrul studiului au fost intervievate aproximativ 1.200 de persoane cu vârsta peste 18 ani.

Sursa: www.absatzwirtschaft.de

Cu chef de trimis mail-uri, 😀

SEMNATURA_Georgiana_Belanczky

 

 

 

“SCRISORI” SIMILARE:

 

TI-A PLACUT? CITESTE SI:

4 Comments

  1. Chiar interesante rezultatele. Contrar a ceea ce se crede in prezent, newsletterele ocupa inca locul 1 in topul eficientei mijloacelor de promovare online?

    • Conform studiului efectuat de ExactTarget, se pare că mai multe persoane au efectuat cumpărături ca urmare a primirii unui newsletter decât ca urmare a unei postări pe Facebook (45% faţă de 15%). 🙂

  2. Chiar utile rezultatele acestui studiu. Multumim ca ni le-ai impartasit si noua. 🙂

Leave a Reply