3 caracteristici obligatorii ale mesajelor postate de un brand pe pagina oficiala de Facebook

Din cauza unei discuţii pe care am avut-o azi cu directorul de vânzări online al unei companii destul de cunoscute la nivel naţional (numele este mai puţin relevant în contextul acestui articol), simt nevoia să enumăr câteva criterii de care orice persoană care gestionează imaginea unui brand pe Facebook ar trebui să ţină cont atunci când generează content pe pagina brandului respectiv.

Mă voi rezuma doar la cele 3 pe care le consider a fi mai relevante, cu menţiunea că mă refer aici doar la natura mesajului postat:

1. Orice informaţie postată de un brand pe Facebook trebuie comunicată fanilor într-o manieră personală, apropiată de stilul şi vârsta lor şi adaptată la nevoile acestora. Gândeşte-te că fanii tăi îţi sunt prieteni şi adresează-te lor din această perspectivă!

Ei trebuie să se simtă apropiaţi de brandul căruia îi dau „Like”, să empatizeze cu mesajele pe care acesta le postează şi, în felul acesta, să contribuie la transmiterea mai departe a informaţiilor.

De exemplu, Lidl a adoptat această strategie pe pagina oficială de Facebook. Expresii precum „Guten Morgen, ihr Lieben!” („Bună dimineaţa, dragilor!”) sau „Einen tollen Start in den Tag!” („Un început de zi grozav!”) atrag sute de like-uri şi comment-uri.

2. Şi dacă tot am vorbit mai sus despre transmiterea mai departe a mesajelor, un fan este motivat să facă acest lucru doar dacă se simte implicat în conversaţie. Interacţiunea este factorul-cheie în comunicarea cu fanii de pe Facebook, iar întrebările reprezintă o modalitate eficientă de implicare a userilor în discuţie.

Un brand care îşi determină fanii să se implice în conversaţie cu ajutorul întrebărilor este Mango. Iată un exemplu aici (postare în cadrul căreia fanii sunt întrebaţi care din cele 3 coliere ilustrate într-o fotografie este preferatul lor).

3. Nimeni nu decide să dea „Like” unei pagini de Facebook doar pentru a primi reclame şi atât. Zilnic suntem agasaţi de mesaje publicitare, pe care avem tendinţa, din ce în ce mai mult, să le respingem. Pentru ca o postare pe Facebook să aibă succes, informaţia comunicată trebuie să fie una utilă fanilor, iar formularea în nici un caz nu trebuie să fie cea a unui text de afiş publicitar. Aşadar, calitatea conţinutului este un alt factor care contribuie la creşterea nivelului de interacţiune a fanilor cu brandul respectiv.

Credeam că orice specialist social media care gestionează pagina de Facebook a companiei din care face parte ar trebui să ştie, cel puţin teoretic, aceste lucruri. Azi mi-a fost dovedit contrariul. 🙁

Cu drag,

SEMNATURA_Georgiana_Belanczky

 

 

 

“SCRISORI” SIMILARE:

 

TI-A PLACUT? CITESTE SI:

5 Comments

  1. Asa este! Am dat unlike la o gramada de pagini ale caror postari incepeau cu “vezi aici”, “detalii aici”, “afla mai multe” etc. Not interesting!

  2. In special paginile unor magazine online contin astfel de postari. “Daca vrei sa cumperi produsul din fotografie, click aici!” Dar pe mine m-ar interesa de ce ar trebui sa cumpar acest produs!? Doar asa, ca au postat ei o fotografie bine facuta???

  3. Pfuuuiii….. Cati se dau mari specialisti in social media si habar nu au ce anume ii determina pe oameni sa dea like unei pagini, sa interactioneze cu postarile unui brand, sa participe la concursuri etc…

Leave a Reply