3 caracteristici obligatorii ale mesajelor postate de un brand pe pagina oficiala de Facebook

11 Jul

Din cauza unei discuţii pe care am avut-o azi cu directorul de vânzări online al unei companii destul de cunoscute la nivel naţional (numele este mai puţin relevant în contextul acestui articol), simt nevoia să enumăr câteva criterii de care orice persoană care gestionează imaginea unui brand pe Facebook ar trebui să ţină cont atunci când generează content pe pagina brandului respectiv.

Mă voi rezuma doar la cele 3 pe care le consider a fi mai relevante, cu menţiunea că mă refer aici doar la natura mesajului postat:

1. Orice informaţie postată de un brand pe Facebook trebuie comunicată fanilor într-o manieră personală, apropiată de stilul şi vârsta lor şi adaptată la nevoile acestora. Gândeşte-te că fanii tăi îţi sunt prieteni şi adresează-te lor din această perspectivă!

Ei trebuie să se simtă apropiaţi de brandul căruia îi dau „Like”, să empatizeze cu mesajele pe care acesta le postează şi, în felul acesta, să contribuie la transmiterea mai departe a informaţiilor.

De exemplu, Lidl a adoptat această strategie pe pagina oficială de Facebook. Expresii precum „Guten Morgen, ihr Lieben!” („Bună dimineaţa, dragilor!”) sau „Einen tollen Start in den Tag!” („Un început de zi grozav!”) atrag sute de like-uri şi comment-uri.

2. Şi dacă tot am vorbit mai sus despre transmiterea mai departe a mesajelor, un fan este motivat să facă acest lucru doar dacă se simte implicat în conversaţie. Interacţiunea este factorul-cheie în comunicarea cu fanii de pe Facebook, iar întrebările reprezintă o modalitate eficientă de implicare a userilor în discuţie.

Un brand care îşi determină fanii să se implice în conversaţie cu ajutorul întrebărilor este Mango. Iată un exemplu aici (postare în cadrul căreia fanii sunt întrebaţi care din cele 3 coliere ilustrate într-o fotografie este preferatul lor).

3. Nimeni nu decide să dea „Like” unei pagini de Facebook doar pentru a primi reclame şi atât. Zilnic suntem agasaţi de mesaje publicitare, pe care avem tendinţa, din ce în ce mai mult, să le respingem. Pentru ca o postare pe Facebook să aibă succes, informaţia comunicată trebuie să fie una utilă fanilor, iar formularea în nici un caz nu trebuie să fie cea a unui text de afiş publicitar. Aşadar, calitatea conţinutului este un alt factor care contribuie la creşterea nivelului de interacţiune a fanilor cu brandul respectiv.

Credeam că orice specialist social media care gestionează pagina de Facebook a companiei din care face parte ar trebui să ştie, cel puţin teoretic, aceste lucruri. Azi mi-a fost dovedit contrariul. 🙁

Cu drag,

SEMNATURA_Georgiana_Belanczky

 

 

 

“SCRISORI” SIMILARE:

 

Despre Georgi

Georgi

Mămică, blogger, marketer… În ordinea asta. 🙂
Scriu “scrisori” despre parenting, fashion, marketing, despre natură și orașul meu natal, despre fericire și, mai ales, despre viață. În special a mea.
Răspund la “scrisori”. Online și nu numai.

ȚI-A PLĂCUT? CITEȘTE ȘI:

Cum sa creezi postari perfecte, adaptate fiecarei retele de socializare in parte? Știm cu toții că social media nu reprezintă doar o chestiune de strategie, ci mai ales una de conținut. Să știi cui te adresezi, ce, cum și când comun...
Marketing interactiv, digital sau online? 3 noţiuni unice, folosite de mult ori în acelaşi context… 3 termeni care, prin confuziile pe care le creează, par să exprime acelaşi lucru… Şi totuşi ...
Cand vom invata sa ne promovam serviciile online? Având în vedere că, în vara acestui an, va avea loc un eveniment foarte important în viaţa mea, m-am gândit, ca o fată responsabilă ce sunt :D, să cau...
Abonat, Fan, Follower… Cine cumpara mai repede? Agenţia de Internet Marketing ExactTarget a efectuat un studiu cu privire la modul în care mijloacele de promovare online influenţează decizia de cump...
Detaliile fac diferenta! Indiferent că este vorba de viaţa personală sau de locul nostru de muncă, detaliile ne ajută să ne diferenţiem, să fim altfel, să alungăm monotonia. A...
NOU e mai bine, chiar daca e VECHI! Mulţi specialişti în marketing susţin faptul că nu există idei cu totul noi, ci doar „reîmprospătări” ale unor idei existente deja pe piaţă. Totul dep...

5 comentarii

  1. Radu Z

    Asa este! Am dat unlike la o gramada de pagini ale caror postari incepeau cu “vezi aici”, “detalii aici”, “afla mai multe” etc. Not interesting!

  2. Rodica

    In special paginile unor magazine online contin astfel de postari. “Daca vrei sa cumperi produsul din fotografie, click aici!” Dar pe mine m-ar interesa de ce ar trebui sa cumpar acest produs!? Doar asa, ca au postat ei o fotografie bine facuta???

  3. sanduzzz

    Pfuuuiii….. Cati se dau mari specialisti in social media si habar nu au ce anume ii determina pe oameni sa dea like unei pagini, sa interactioneze cu postarile unui brand, sa participe la concursuri etc…

  4. imi pace siteul tau…

scrie-mi si tu...

*